דירות אין – שמות יש: הוכרזו שמות השכונות העתידיות בבית שמש

משה נתנאל No Comments on דירות אין – שמות יש: הוכרזו שמות השכונות העתידיות בבית שמש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת מועצת עיריית בית שמש אישרה מתן שמות לשכונות החדשות הנבנות והולכות בימים אלו ברמת בית שמש. שמות השכונות והרחובות נקראו על שם גדולי ישראל זצ"ל: מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, מרן הגרש"ז אויערבך זצ"ל ועוד.

שכונת רמת בית שמש ג' 2 המונה כאלפיים יחידות דיור תקרא 'קריית חזון עובדיה' ע"ש מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. כזכור שכונת רמת בית שמש ג' 1 המאוכלסת כבר, נקראת על שמו של מרן האבי עזרי.

ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר בעת אישור ההצעה בועדת השמות: "בית שמש הייתה קרובה ביותר אל מרן זצ"ל, במשך השנים הוא ביקר כאן עשרות פעמים, מסר שיעורים והקהיל קהילות, ורק כשנה לפני פטירתו הוא הגיע לעיר כדי לחנוך סמינר חדש 'מורשת דליה', ובית הכנסת שהקמתי 'ממזרח שמש'. דבריו באותו ביקור רב רושם עדיין מהדהדים בלבבות כל המשתתפים".

"באותו מעמד, כמו במעמדים אחרים מרן זצ"ל תמיד כיוון אותנו ללכת מחיל אל חיל", אמר ראש העיר, "הוא בא לעירנו לשמוח בחנוכת הבית של תלמוד תורה או בית מדרש, אך הוא מעולם לא נתן לנו מנוחה, אם סיימנו בית מדרש ביקש שנבנה עוד אחד, אם נבנה תלמוד תורה, מיד ביקש שיקמו גם מוסד חינוך לבנות, וכך תמיד עודד ודרבן להקים היכלות לתורה וחינוך, לא להסתפק במה שיש, אלא להוסיף מהקודש על הקודש".

לצד ההכרזה על שם השכונה, החליטה הועדה גם על שמות הרחובות בשכונה זו, ולא מדובר בשמות רבים, שכן למרבית הרחובות בשכונה זו יש כבר שמות, רובן על שמות נביאים כמו ברמה ג-1, אבל עם זאת הועדה התייחסה לכך שבתוך השכונה החדשה תוקם קהילת דזיקוב-ויזניץ עם מעבר חצר האדמו"ר שליט"א וקהילתו מהעיר רחובות לבית שמש.

לכך, שני הרחובות בקרית דזיקוב ויזניץ יקראו על שם צדיקי החסידות: רחוב "אמרי נועם" ע"ש האדמו"ר מדז'יקוב בעל ה'אמרי נועם' זצ"ל, האדמו"ר השני לשושלת חסידות דז'יקוב ובנו של מייסד השושלת, ורחוב "אהבת שלום", על שם הרה"ק רבי מנחם מנדל מקוסוב זצ"ל בעל ה'אהבת שלום', אבי שושלת חסידות קוסוב, שממנה יצאה שושלת הקודש לבית חסידות ויז'ניץ.

שני רחובות בשכונה יקראו על שמן של נשים צדקניות: "רחוב תמר" על שמה של תמר אמה של מלכות שממנה יצאה מלכות בית דוד, ו"רחוב יוכבד" על שמה יוֹכֶבֶד בת לוי בן יעקב, אשת עמרם ואמם של מרים הנביאה, אהרון הכהן ומשה רבנו.

לא הרחק מרמה ג-2 הולכת ומתקדמת בניית שכונת מ-3, שכונה זו בניגוד לרמה ג-2 עדיין לא ניתנו בכלל שמות רחוב, ולכך הועדה החליטה על שמות הרחובות של כל רחובות השכונה, כשכאן ניתן כבוד לגדולי ישראל בדור האחרון, וכן לגדולי הדורות זי"ע.

בשכונה זו יהיו שמות הרחובות: רחוב הבעל שם טוב, רחוב הגאון מוילנא, רחוב המגיד ממעזריטש, רחוב הנועם אלימלך, רחוב בעל התניא, רחוב האדמו"ר רבי ישראל מרוזין, ורחוב 'חלקת יהושע' על שם האדמו"ר מביאלא זצ"ל.

לצד זה רחובות השכונה יישאו את שמותיהם של גדולי ישראל בדור האחרון, והרחובות יהיו: רחוב הגרש"ז אויערבאך, רחוב הגרי"ש אליישיב ורחוב הגרח"ש גריינמן.

בשכונת המשקפיים שהיא השכונה הנבנית בירכתי שכונת רמת בית שמש א' (רמת הנחלים) וחלקה נמצאת כבר לקראת אכלוס, ניתנו השמות הבאים: רחוב הנצי"ב, רחוב הרש"ר הירש, רחוב הרב קוק, רחוב הרב יצחק כדורי, רחוב הרב מרדכי אליהו, רחוב הרב בן ציון ברוק, רחוב האדר"ת, רחוב הרב יעקב יוסף, ורחוב 'האדמו"ר החלוץ' על שמו של האדמו"ר הרב ישעיהו שפירא זצ"ל מגרודז'יסק, שנכדו הרב קלמן מנחם שפירא שליט"א מכהן כאדמו"ר מפיאסצנא ברמת בית שמש.



0 תגובות